Happy new year

 

 

 

Hade en helt okej nyårsafton.
Frida kom hit vid halv fyra-fyra tiden så fixade vi lite och pyntade. Sen bara väntade vi på att klockan skulle bli sex så att alla skulle dyka upp. Som tur var va alla i tid så vi började med förrätten på direkten; toast skagen. Smakade mycket gott! Efter den började vi med varmrätten på direkten; kött med potatisgratäng, sallad och bea, smakade också mycket gott! Till detta serverades vin och öl. Sen hamnade alla i matkoma ett tag, så då spelade vi med andra ord en omgång. Sen blev det efterrätt; banan med choklad och glass. När vi hade ätit färdigt allting så förflyttade vi oss till soffan ett tag. Daniel och Andreas spelade just dance en gång, de va roligt! Sen började JVM och då flyttade alla killar in i sovrummet för att kolla på de istället.. Jätte roligt.. Inte alls! Då förstördes stämningen helt och hållet. Vid halv tolv bestämde vi oss för att röra oss ner mot stan. Micke och Pillan anslöt sig då till oss och vi gick ner i snön till stan, men ändrade oss snabbt och gick till kyrkan istället och ställde oss i trappan och hade utsikt över stan istället. Där blev det bubbel, pussar och raketer. Efter tolvslaget gick alla hemåt, utom Daniel och jag för Daniel ville ner på joar så gick med dit, ville ju inte gå hem helt själv på nyårsafton..
Där nere var det bara killar och dom spelade bara hiphop musik, kulkul. Daniel drack lite till medans jag lät bli, ville helst av allt bara hem och kolla på film eller något. När dom började spela lite annan musik så skulle Daniel promt dansa så han hittade Johan och hans kompisar så dansade dom ett tag. Sen fick jag jätte ont i magen och ville verkligen bara hem. Först lyssnade inte Daniel men tillslut så gick han med på att gå hem, så då gjorde vi det. Hemma så fortsatte magvärken på ett sätt som jag inte kände igen. Sen helt plötsligt började jag må jätte illa och började kräkas, jummi.. Som tur var hjälpte Daniel mig att hålla undan håret och hela den baletten. Somnade kanske vid sex-sju på morgonen. Magen var ju inte i sitt bästa skick heller. Vaknade vid nio tiden kanske men låg kvar i sängen hela dagen förutom dom stunderna som jag sprang på toa. Kul första januari va? Igår så mådde jag inte heller så bra, men fick sova hela natten iaf. Sen låg jag i sängen bra länge. Orkade förflytta mig till soffan och låg där resten av dagen. Har väl ätit två och en halv rostad macka dom är tre dagarna och druckit vatten och cola. Just nu mår jag väl helt okej, men magen bubblar fortfarande, men de finns väl inte så mycket där i som kan komma ut för tillfället. Så ska ta de lugnt idag också och försöka äta riktigt mat lite senare, sen blir jag hemma från jobbet imorgon också för säkerthetskull, vill ju inte smitta ner någon!
Men för att se det positiva med det hela, har ju gått ner 3 kilo ungefär.
Men de går man väl upp snabbt igen.


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: