Hjärtkurs

I lördags åkte jag och Pillan hem till Madde och kikade på melodifestivalen - rätt låtar gick vidare enligt mig iaf.
I söndags var jag och Daniel ute på en promenad i två  timmar, helt underbart skönt! Solen sken och det var lagom kallt/varmt ute. Sen köpte vi frallor till frukost, mumsigt. Sen jobbade jag kväll, gick helt okej.

Från i måndags och fram tills idag har jag vart på hjärtkurs i uppsala. Den har vart helt okej faktiskt, ganska intressant. Har aldrig vart så intresserad av hjärtat eller hur man nu ska säga, hade svårt att få in allt i huvudet om hjärtat i skolan, men nu så, nu har det fastnat det mesta. Allt om det lilla och stora kretsloppet i hjärtat, alla kammare och förmakar, aorta, AVnoden osv. Har pratat om ekg, ischemiska sjukdomar, thoraxoperationer, tiva, pci och massa massa mer. Men är slut i huvudet efter dom här dagarna.
Fick även ett tips om en blogg om en tjej som har drabbats av en sjukdom när hon blev gravid och har nu mer en hjärtpump och väntar på ett nytt hjärta - http://www.stinabackstrom.com/p/om-bloggen.html

Annars så tränade jag igår (hemma alltså) och även idag. Har träningsvärk i benen och hoppas på att få känna lite i magen imorgon också, har tränat den ganska hårt nu i två dagar men känner ingen värk, har väl så mycket dolda muskler, haha. Får ta i ännu mer imorgon annars.

Imorgon kväll blir det jobb också, skönt att komma tillbaka till rutin. Hoppas på att mina nya bikinis ska komma också. Blir även jobb fredag dag och lördag dag, sen är jag ledig på söndag vilket ska bli väldigt skönt. Har jobbat/vart på kurs ända sen i söndags.. Så snart måste jag vara lite ledig.

LÄNGTAR TILL THAILAAAND!



KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: