Kivik

Nu har vi flyttat, inte så långt men vi har flyttat. Flyttade förra tisdagen. Andreas hjälpte oss att bära det tyngsta så vi bjöd på mat. I onsdags flyttade vi de sista och började städa i den andra lägenheten, TRÅK TRÅK. Jag var även och klippte mig. Gav frisören fria händer i vilken färg de skulle bli på håret. Det blev mörkbrunt/rött med några ljusare slingor i. Tror att de ser okej ut, har inte riktigt hunnit titta mig i spegeln ordentligt och pyssla med håret. Men får väl försöka ta mig tid och göra de. I torsdags städade vi det sista och lämnade in nycklarna! Vid tolv tiden åkte vi mot Lidingö och hem till farmor. Hon bjöd på middag, mysmys. Efter ett tag kom även pappa, Liam och Rebecca dit. Kul att träffa pappsens nya tjej! Hon verkar trevlig. Synd att man inte träffar dom så ofta bara.. Men men. Vid sex tiden kom Patric (fasters man) och så åkte vi och hämtade faster och begav oss mot ropsten för att ta tunnelbanan mot stadion. Plankade för första gången i mitt liv!! Haha.

Konserten var hur bra som helst måste jag säga! Till förband var det hardcore superstars och dom är väldans bra och själva AC/DC var superbra! Köpte mig en vit t-shirt där de står AC/DC. Finfint! De var fullsatt på konserten. Lyckades även få en bild på mig, sångaren och trummisen i hardcore, fint de.




Efter konserten tog vi en promenad tillbaka till Lidingö och sov hos farmor och farfar. Vaknade tidigt på fredagen för att pappa och dom skulle åka hem då. Vid tio tiden åkte Daniel och jag in till stan och shoppade lite. Eller handlade bara saker som jag skulle ha; basic linnen och bikinis + ett par shorts. Åkte hem vid ett tiden efter att vi ätit lunchbuffé på pizza hut, mums. Hemma så fixade vi lite i lägenheten och så. Sen vid sex tiden traskade vi hem till Kim där dom hade haft studenfirande för hans syrra, men när hon hade åkt vidare på fest så kom vi. Kim, Frida, Anders, Andreas och Jocke var redan där. Sen kom även Emil och Katarina en snabbis. Hade supertrevligt! Satt och pratade en massa och drack lite, mysmys! Vid tolv tiden traskade jag, Daniel, Anders, Andreas och Jocke vidare ner på stan till torggrillen. Vi handlade en kebab med pommes, mums mums. Träffade på Pillan och Micke som skulle ner på joar, men när vi var på väg ner till joar för att kolla hur mycket folk det var så mötte vi dom på vägen, så vi tog sällskap hem istället.

På lördagen blev det jobb på kvällen för mig, gick finfint. Jobbade med Madde så, haha. Efter de blev det hemgång. Tänkte kolla på en film med Daniel men kanalerna ville inte fungera och vi hade ingen kontroll till boxern så kunde inte kolla på film på videon heller, knas knas. Så somnade tidigt istället, skönt de också.

I söndags jobbade jag också. Efter jobbet blev det först en promenad med Madde i solen, sen en timme i solen på balkongen och på kvällen blev det brännboll med gänget. Dock så var det ena laget så tråkigt att dom brände ut sig själva så att dom skulle vinna, tråkmånsar! Då blev man lite besviken, va fan man kan väl spela färdigt och ha roligt, de är ju bara på skoj! Men men. Sen hem och sova för på måndagen blev det jobb igen tidigt. På kvällen hade vi tvättstugan och tog det bara lugnt.

Igår jobbade jag igen, tidigt. Efter jobbet handlade jag och Daniel lite och sen tittade jag på deras korpenmatch. Efter den så gick vi över med vår soffa till mamma, hon får köpa den för en billig penning så slipper vi slänga den. Och idag ska vi och handla ny soffa! Hoppas hoppas hoppas att den finns kvar bara. De står på internet att dom har fyra st på lager. Så får hoppas på att det är så. Annars är vi sofflösa. Sitter på en ihopfällbar stol nu, inte så roligt.

Har även städat lägenheten idag och diskat, duktigt va? Ska borsta håret snart och fixa mig lite.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: