One night of passion

Som sagt var, igår var det dags för festival. Vid sju tiden gick vi över till Micke och Pillan. Jag och Pillan blandade super drinkar b.la. fanta och rosé, p2 och vanilla sky. Mumsfilibaba! Drack inte så mycket iaf. Vid nio tiden gick vi ner mot stan och började med hamnfestivalen. Den tyckte jag var dåligt fixad. Man var tvungen att gå runt hela skiten för att komma till tälten och maten. Hyffsat med folk men men. Va där en liten stund bara, sen gick jag, Daniel och Genberg vidare till gatufestivalen och lämnade Micke och Pillan kvar. På gatufestivalen sjöng och dansade återsken först. Träffade på Alexandra, Malin, Lina, Natta m.fl. Var helt okej organiserat. Känns som att de kan bli trångt där idag och imorgon, men det visar sig väl. Vid elva tiden så uppträdde The Poodles. Lika bra som vanligt tycker jag! Gick hem när dom hade spelat färdigt eftersom att Daniel och Genberg skulle upp och jobba idag.

På vägen hem såg vi något som liknade en början till rån/våldtäkt. Två killar och en tjej. Först gick killarna och släpade på henne typ, drog med henne. Hon såg jätte full ut. Sen ramlade hon och då började ena killen rota i hennes handväska. Då blev Daniel förbannad och skrek: Hörru, lägg av med det där. Då började killen gå emot Daniel och sa: Ey, det är min flickvän, håll käften för fan. Såg ut som att han skulle slå till Daniel. Så då backade Daniel undan och sa: Okej, förlåt jag visste inte. Så vart vi tvungna att gå vidare. Men precis innan vi gjorde de så gick tjejen förbi mig och kom "undan" killarna och sa: Tack för hjälpen. Hon gick ifrån dom, men dom sprang ikapp henne och då började hon skrika: Hjälp mig! SLUTA och så grinade hon. Så då ringde jag polisen för de såg inte så jäkla bra ut och de verkade inte vara en pojkvän för då beter man inte sig sådär. Dröjde skitlänge innan polisen dök upp. Fick först lämna singnalament och så skulle tjejen koppla de till polisen på direkten och så skulle dom ringa upp om det var något. Så vi gick sakta framåt men vi hörde fortfarande henne skrika. Kändes så hemskt men man vet ju aldrig va killarna kan hitta på med oss heller. Men så ringde polisen upp mig och ville ha vägbeskrivning. Dröjde ännu längre innan dom fattade vart dom skulle, var som att dom aldrig vart i enköping förut.. Men men. Sen när dom såg dom så slog dom på blåljusen och då gick vi hemåt. Dom ringde när vi kom hem och sa att allt var bra och att tjejen skulle bli hämtad av sin mamma och att hon bara vart för full. Men dom tyckte att det var bra att jag ringde. Så jag hoppas att tjejen kom hem ordentligt!

Hade svårt att somna sen. Låg och tänkte på fall det skulle hända en själv.. Kommer fan aldrig våga gå hem själv igen.. Dom där killarna kunde ha släpat in henne i någon skog/park och våldtagit henne och rånat henne. Fy fan säger jag bara. Och det hemskaste var att vi var inte dom ända som gick förbi.. Ingen annan gjorde något.

Jaja, idag blir det sola hoppas jag. Pillan och jag pratade om att gå ut till bresse igår. Men hon verkar inte ha vaknat än.. Jag vill ut snart så man hinner sola något, haha. Men skulle bra lika gärna kunna ligga i en park och sola tror jag. Ta med massa vatten bara så man kan svalka sig.

Ikväll blir det gatufestivalen igen. Tror att vi ska vara hos Frida innan. Blir nog super!

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: