Playing with fire

Då var helgen slut, tråkigt men sant.

I fredags gick jag och Pillan ut till bresse. Jag gjorde ett dåligt val att ta flipflop på mig (för i gympadojjor skulle man ju svettas ihjäl!) Men när vi kom ut så värkte fötterna som fan! Men de var värt det. Supervarmt ute och skönt i vattnet. Micke kom ut en sväng och sen åkte vi med honom hem. Stannade på ricos och köpte hamburgetallrik åt mig och Daniel och tog hem. Sen fixade vi oss och tittade på fotbollsmatchen. Efter den hämtade vi Frida så satt vi hos oss en timme och väntade på att klockan skulle bli sju så vi kunde traska över till Micke och Pillan. Hos dom var det förfest och vid elva tiden gick jag och Daniel ner till gatufesten och lite senare kom även dom andra ner. Vi hann lyssna på takida ett tag med Johanna och Sara. Sen gick vi runt med Frida, Kim och Johan och letade efter Pillan och Micke men dom var borta (dvs. inne på dansgolvet där vi inte letade). Sen lyssnade vi på tre låtar med hoffmeastro innan vi gick hem. Blev lite mat på torget med Frida och Kim innan vi gick hem och sov.

I lördags gick jag upp vid sex tiden och sen var det dags för jobb i det fina varma vädret. Fy tusan så varmt det är att jobba när det är varmt ute. Inge vidare roligt! Men dagen gick hyffsat fort och efter jobbet så hämtade Daniel mig så åkte vi itill bresse och badade och solade ett tag. Sen hem och fixade iordning oss och lägenheten. Vid sex tiden rullade det in lite folk så hade vi förfest/inflyttningsfest. Hade faktiskt riktigt roligt! Killarna satt på balkongen och vi tjejer i vardagsrummet och poppade musik. Vid elva-tolv tiden begav vi oss neråt stan. Jag, Frida, Lina och Emil rockade loss till Brolle Jr, kulkul! Sen blev det dans för fulla muggar och usch så varmt det var, men va mycket fett man bränner, haha!

Gick hem med en full Daniel vid två tiden någon gång och somnade på direkten ungefär medans han höll på och ira runt i lägenheten och skulle försöka städa. Lite lyckades han ju med iaf.

Jag vaknade halv nio imorse av att det var blå himmel. Min första tanke - SOLA OCH BADA! Smsade Frida på direkten, haha. Hade lite beslutsångest hur jag skulle göra, skulle jag cykla med dom till bresse eller inte. Men tillslut gjorde jag det. Daniel var så bakis så han sov när jag drog vid elva tiden. Men det var typ hela gänget som var med. Inte Daniel och Johanna, men nästa gång kanske vi är allesammans - MYS! Var supervarmt ute idag igen, varmaste dagen tror jag. Åkte hem vid tre tiden ungeför. Förbi åhléns och handlade pealinghandskar eftersom att jag har börjat så måste jag skrubba bort de så de inte blir fläckigt.

Hemma så åkte jag och Daniel och storhandlade, sen bjöd mamma på smörgåstårta som middag - mums! Efter de så har vi börjat glo på entourage. Sett hela säsong ett idag. Riktigt rolig serie faktiskt.

Nu ska Daniel sova och det ska väl jag också snart. Mina ögon är röda och svider.. Dumma ögon! Ska lägga upp två superlåtar i bloggen bara som får mig att tänka på helgen.


KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: